Fulton

13 februari 2017 - Fulton, Verenigde Staten

We  maken verschillende fiets/scootmobieltochtjes door de parken en omgeving. We volgen eerst de korte maar mooie Tule Creek Trail en vervolgens gaan we door het Memorial Park, langs sportvelden en meertjes naar de Beach. Broadway is een prachtige weg langs de zeeinham waar aan de overkant prachtige villa’s staan met hun jachten en waar de dolfijnen zwemmen. Palmbomen en palmhutjes maken het beeld compleet. Natuurlijk voorzien van joekels van barbeknoeis. Lege oesterschelpen liggen overal. Verschillende soorten pelikanen zien we, o.a. de witte met aan het uiteinde zwarte veren. Deze kun je goed bewonderen als ze de vleugels spreiden. Aan de overkant staan grote bomen waar reigers met takken in hun bek vliegen om nesten te maken hoog boven in. Wat een prachtig gebied is dit.

In Fulton in de vissershaven komen de boten met ladingen juten zakken gevuld met oesters aan land. Op de kade worden de zakken willekeurig gekeurd en geproefd en daarna verder op transport gezet. Het is een drukte van jewelste. Erg leuk om te zien. Er zijn geen toeristen. Ook wij mochten hier gebruik maken van drinkwater om de tank weer bij te vullen. Een aalscholver heeft een vis gevangen, echter hij blijft in zijn krop steken. De vis is erg groot. Het is een verstikkend gezicht. Nog een wandeling over de lange pier gemaakt en het begint te waaien. Een bruiloft wordt buiten gevierd, met 8 bruidsmannen en 8 bruidsvrouwen. Op de achtergrond kijken ook de witte pelikanen toe. We gaan uit eten bij het Chinees superbuffet met o.a. heel veel seafood. Heerlijk. We zien kransen bij het Veteran Outreach Center hangen. Echt Amerikaans!

Ook een tochtje tot de brug van Fulton gemaakt langs de zeeweg. Je ziet dat bomen helemaal scheef gegroeid zijn door de zeewind. Het Fulton Mansion ligt aan de Aransas Bay. Het is een mooi herenhuis uit 1877 met 29 kamers met flush toiletten en interior gaslighting, wat UNIEK was in die tijd!

1. Caroline:
    19 februari 2017
    Wat een geweldig verslag weer van wat jullie allemaal zien. Steeds geniet ik weer van jullie avonturen. Dank je wel voor het delen
  2. Herman en Margo:
    19 februari 2017
    Weer een heel mooi verhaal! En wat ook weer n mooie foto's. Geweldige ervaringen, fijn om te lezen. Heel veel groetjes,Herman en Margo
  3. Anny Wijnen:
    20 februari 2017
    Hoi Jan / Truus

Wat mooie foto s en wat een avontuur dat jullie zien en Jan wat een grote barbecue en die grote huizen op het water . Is Trumpp bij jullie ook zo dikwijls op de t v net als hier gisteravond nog foto s gezien van zijn vrouw die achter hem stond en niet blij keek alleen als hij om keek lachten zij wel hartelijk maar als hij naar voren keek verdween ze lacht als sneeuw voor de zon . Hier is verder alles goed . gr. Jac/Anny
  4. Carla Hoedemaekers:
    21 februari 2017
    Jullie komen bijna overal, daardoor zullen er niet altijd toeristen zijn.
    Wat heerlijk om dan te relaxen met de plaatselijke bevolking en te genieten van de dierenwereld.
  5. Bram en Trienke:
    23 februari 2017
    Goedzo, geniet er lekker van, daar teren jullie later weer op.