Weer thuis

18 mei 2017 - Blitterswijck, Nederland

De laatste dagen verliepen toch wel wat hectisch, maar we waren gelukkig al op tijd met alles begonnen om de camper “zeevast” in orde te maken. Toch nog 1 lekke, gebroken band. De laatste was gedaan. Camper van binnen en buiten schoon gemaakt en dat heeft Jan allemaal gedaan. WAUW! Mijn gezondheid liet me even in de steek. De fiets werd weer met behulp van iemand anders, via het raam naar binnen geloosd en goed vastgesjord op het bed. Gasflessen waren leeg, wc en vies water tank waren schoon. Schoon water tank was ook leeg. De brandstoftank mag ¼ gevuld zijn met brandstof. We hadden al het eten op. En het foldermateriaal en boeken die we onderweg verzameld hadden hebben we aan andere reizigers afgegeven die er ontzettend blij mee waren.

Dus we zijn naar Baltimore gereden en hebben onze laatste nacht in een hotel doorgebracht om even af te schakelen en lekker in het bad gelegen. De volgende morgen, 10 mei, werden we om 8.30 uur in de haven van Baltimore verwacht. Na een rustige nacht en lekker ontbijt zijn we op tijd naar toe gereden. We zagen op de t.v. dat de wegen om 6.00 uur al vol stonden met file. Dus ook hier op tijd weggegaan. In de haven waren we te vroeg aangekomen, maar dat kon geen kwaad, want er moest nog het een en ander gebeuren. Stoelen, bank met plastic afdekken. Laatste ronde door alle kastjes, alles veilig opgeborgen?

Onze hulp Dhr. Kurt kwam ver voor de afgesproken tijd op de aangewezen plek om ons verder te begeleiden. Hij had gisteravond nog even met ons alles telefonisch door genomen. Het was een geruststellend gevoel voor ons.

We zijn naar de Expediteur gelopen en het verliep allemaal zeer soepel. Ze zorgden ervoor de papierkraam die we nodig hadden om de camper te verschepen in orde waren. De Escortservice was ook besteld. Tegenwoordig mag er nog maar 1 persoon op het haventerrein komen i.v.m. veiligheid. We hebben de sleutels overhandigd en Kurt is met onze camper weggereden en heeft verder alles afgehandeld. Dit kan soms 3 uur in beslag nemen, maar we kregen na een goed uur al een telefoontje van hem dat hij klaar was. Geweldig.

De camper staat nu in Baltimore te wachten op de overtocht die gepland is op zondag 21-5. Rond 6-6 kan Jan hem dan ophalen in de haven in Bremerhaven. We zijn erg benieuwd hoe we hem dan aantreffen, immers alle deuren moeten open blijven!

Nadat alles afgehandeld was heeft Kurt ons naar vliegveld in Baltimore gebracht. Onderweg hebben we bij Starbucks nog gezellig wat gedronken en gegeten. Wat een man, je gelooft het niet, hij is 81 jaar. Hij geeft ook nog rondleidingen door Washington!

Om 16.50 uur ging onze vlucht naar Detroit. Met rolstoelbegeleiding en via een trein door naar de juiste vertrekhal om onze laatste vlucht om 20.12 uur naar Amsterdam te kunnen maken. De vlucht verliep voorspoedig.

De volgende dag waren we rond 10.00 uur aanwezig in ons kikkerlandje. Ook nu weer met rolstoelbegeleiding naar de uitgang. Maar we boften want de temperaturen waren lekker. We werden door Hennie en Fons opgehaald. Wat een weerzien na 1 jaar!  Onderweg nog een hapje gegeten op het terras langs de Waal in Tiel. Wat een mooie afsluiting.

Thuis aangekomen, wederom een verrassing, huis was gepoetst, de tuin aan de achterkant, wat een ruimte hebben we gekregen en een prachtige grote bos bloemen van de familie en mijn broer Piet had eerder vrij genomen en kwam ons verwelkomen!

We zijn zo dankbaar dat we samen onze droomreis hebben kunnen volbrengen. Het is niet niks! Wat we wel niet allemaal gezien en beleefd hebben. Het is met geen woorden te omschrijven. 50.000 km heeft Jan gereden! Zo’n lieve mensen onderweg tegengekomen die hun hart echt op de goede plek hebben zitten. Zo gastvrij!

Graag wil ik eenieder HARTSTIKKE BEDANKEN voor de vele reacties op onze blogs, emails en kaarten die we hebben mogen ontvangen. GEWELDIG!

1. Wilbert & Mariëtte:
    18 mei 2017
    Super dat jullie weer veilig terug zijn. Wij willen jullie hartstikke bedanken voor alle avonturen en de verhalen die jullie gedeeld hebben. Jullie kunnen nu nagenieten van een fantastisch avontuur.
    Heel veel groetjes, Wilbert & Mariëtte
  2. Els Keijsers Jakobs:
    18 mei 2017
    Welkom thuis. Wat een geweldige reis hebben jullie weer gemaakt en wat heb ik er van mee mogen genieten. Dank je wel.
    Groetjes Els
  3. Annette en Richard:
    18 mei 2017
    Heerlijk en welkom thuis even wennen denk ik.
    Groetjes jullie bedankt voor al jullie verhalen
    De hogenbomen
  4. Caroline:
    18 mei 2017
    Welkom thuis! En wat zal dat wennen zijn na zo'n lange tijd.
    Dank je wel voor de mooie blogs en houd deze herinnering voor altijd bij je
  5. Mariet en Huub Creemers:
    18 mei 2017
    Great experience, hebben al jullie verhalen met grote belangstelling gelezen. Jullie spreken nog wel gewoon Nederlands??? Good luck en tot hoors
  6. Marly Baltissen:
    18 mei 2017
    Na een geweldig mooie reis van ruim een jaar weer lekker thuis.
    Het zal wel even wennen zijn. Ik kom graag eens langs voor een dikke knuffel en de vele mooie verhalen. Ik bel je wel.
    Eerst maar eens bijkomen en aclimatiseten!
    Groetjes Marly
  7. Ad en Hanneke Koets:
    18 mei 2017
    Van harte welkom thuis na een jaar weg geweest te zijn
    En bedankt voor de mooie foto,s en de verhalen
    We hopen jullie weer gauw in Biggekerke te zien
    Groetjes Ad en Hanneke
  8. Henni and Hans:
    19 mei 2017
    So happy that you are home safe and sound with a multitude of many wonderful memories! It was so fun meeting you and following your many adventures.
  9. Christa Bonfert:
    19 mei 2017
    Seid umarmt und herzlich willkommen geheißen in Europa, nach so langer Zeit! Wie schön, dass Eure Reise so gut gelungen ist. Ihr habt so viel Schönes gesehen! Ihr wart behütet vor Unfällen und Krankheit! Ich glaube, dass Gott Euch besonders lieb hat!
    Ich freue mich auf Eure Bilder!
    In Freundschaft grüßt Euch Christa.
  10. Wytske:
    19 mei 2017
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn.We hebben genoten van jullie blog en er ook info uitgehaald voor onze reis. Wij zijn op 2 april in Baltimore gestart en zijn van plan om eind september de camper weer in Halifax te verschepen.
    Veel plezier en een mooie zomer in Nederland.
    Groet, Hendrik en Wytske
  11. Herman en Margo:
    19 mei 2017
    Welkom terug in Blitterswijck. Fantastisch dat alles goed is verlopen. Een heel jaar van reiservaringen, wat n rijkdom. We zien jullie wel weer in ons straatje. Eerst maar weer ns acclimatiseren.
  12. Maria:
    19 mei 2017
    Hoi Fijn dat jullie weer veilig in Blittereswijck zijn. ,!!!
    Een jaar! Wat vliegt de tijd. Een droomreis.! Gaaf!
    Tot ziens!
  13. Ruud en Sonja:
    19 mei 2017
    Welkom thuis. Zal wel weer ff wennen zijn. Befankt voor jullie gwdldige verhalen zo konden we een beetje meereizen. Tot gauw.
    Ruud en Sonja
  14. Toni en Franz:
    19 mei 2017
    Welkom thuis! Het is hier ook niet zo slecht! ....en nu al plannen voor een boek van jullie reis te schrijven?
  15. Carla Hoedemaekers:
    19 mei 2017
    Welkom thuis, fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Ook van onze kant Jan en Truus hartstikke bedankt voor de prachtige reisverslagen die ik met veel plezier steeds heb gelezen.
    Het bleef telkens weer opnieuw genieten van de verassende belevenissen van jullie.
    Nu kunnen we weer lekker samen bijkletsen.......
    Heerlijk!
    Groetjes van Wim en Carla
  16. Sjaak en Wilma:
    20 mei 2017
    Hoi Jan & Truus,
    Sorry voor de late reactie maar we zijn blij te lezen dat alles goed verlopen is bij jullie terugreis. Nu maar hopen dat ook de camper weer goed aankomt.
    We zullen jullie met goed vinden wel op de lijst zetten als er van onze reis een update is, dat is trouwens nu het geval.
    Wij zijn gisteren uit de Everglades gekomen en het is hier nog zeer warm. Leuk dat we elkaar ontmoet hebben al was het bijna op het einde van.jullie trip.
    Groetjes
    Sjaak en Wilma
  17. Ireen Brooks:
    22 mei 2017
    Wat zal ik het reis verhaal missen. Blijf mij op de hoogte houden van het Limburgse land. Ik mis het en heb heimweh! missjien toet wederziens.
    hoje wor!
  18. Danny en ria:
    26 augustus 2017
    hallo jan en truus,mooie foto's en blog.
    groetjes van de buren in Rekem.(Danny Ria en onze hond Lily)